mobile menu toggle Pradžia

Korupcijos rizikos analizės išvadoje pateiktų pasiūlymų įgyvendinimas

KORUPCIJOS RIZIKOS ANALIZĖS IŠVADOJE PATEIKTŲ PASIŪLYMŲ ĮGYVENDINIMAS[1]

Eilės Nr.

STT pasiūlymai

Planuojamos įgyvendinti priemonės

Įgyvendintos priemonės

Antikorupcinis kai kurių veiklos sričių vertinimas

 
 

Išvadoje dėl korupcijos rizikos analizės nurodyti pasiūlymai.

Atsižvelgta – detalizuoti, nurodyti kaip?

Atsižvelgta iš dalies – detalizuoti, nurodyti kaip? Pagrįsti, kodėl atsižvelgta tik iš dalies?

Neatsižvelgta – pagrįsti kodėl?

 
 

5.1.1.2. Vidaus teisės aktuose reglamentuoti kvalifikacinius ir/ar kitus reikalavimus projekto partneriams, taip pat – reikalavimus projektų subrangai.

Atsižvelgta iš dalies.

Atsižvelgdami į STT pasiūlymus patikslinsime kultūros ir meno dalinio finansavimo konkurso paraiškų formas, kur prašysime detalizuoti projekto partnerių įsipareigojimus, jų indėlį. Manome, kad projekto partneriai ir jų dalyvavimas projekte gali būti platus ir daugiapusiškas, o projekto partnerių kvalifikacinių ir/ar kitų reikalavimų reglamentavimas apsunkintų ir susiaurintų potencialių partnerių pasirinkimą, kas, tikėtina, turėtų neigiamą įtaką projekto kokybei.

Planuojama siūlyti  Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės lėšomis tvarkos apraše pateikti reikalavimus projektų subrangai.

Kultūros ir meno dalinio finansavimo konkurso paraiškų formos papildytos prašymu detalizuoti projekto partnerių įsipareigojimus, jų indėlį. Formos patvirtintos Neringos savivaldybės  administracijos direktoriaus 2022-09-26 įsakymu Nr. V13-605 „Dėl Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamo kultūros bei meno srities projekto paraiškos formos tvirtinimo“ ir 2022-09-26 įsakymu Nr.V13-604 „Dėl Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamo kultūros bei meno programos projekto paraiškos formos tvirtinimo“.

Į Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės lėšomis tvarkos aprašą (toliau – Aprašas), patvirtintą Neringos savivaldybės tarybos 2022-06-30 d. sprendimu Nr. T1-110,

įtraukti reikalavimus partneriams:

18. Jei projektas įgyvendinamas su Projekto partneriu, Paraiškoje turi būti aprašyta partnerio įtraukimo į projektą nauda, partnerių įsipareigojimai, detalizuotas indėlis bei veiklos, kuriomis partneris  prisideda prie projekto įgyvendinimo. Sutikdamas tapti Projekto partneriu įstaigos (organizacijos) vadovas ar jo įgaliotas asmuo, privatus juridinis ar fizinis asmuo patvirtina, kad:

18.1. jo veikla nėra sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais; nėra iškeltos bylos dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba ji nėra likviduojama, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka; jam nėra taikomas turto areštas;

18.2. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl paramos skyrimo iš ES ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto, savivaldybių biudžeto lėšų naudojimo pažeidimų;

18.3. yra įvykdęs pareigas, susijusias su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu.

Įtvirtinta nuostata, kad subranga negalima.

 

5.2.1.1. Svarstyti galimybę papildomai detalizuoti kultūros ir meno projektų vertinimui skirtus kriterijus (nustatant objektyvius ir pamatuojamus rodiklius), numatant, kad balai būtų skiriami pagal atitikimą kiekvienam iš nustatytų kriterijų.

Atsižvelgta.

 Svarstysime galimybę papildomai detalizuoti kultūros ir meno projektų vertinimo kriterijus sričių ir programų projektų vertinimo kriterijų balų aprašuose.

Kultūros ir meno projektų vertinimo kriterijai detalizuoti Kultūros ir meno projektų vertinimo kriterijus sričių ir programų projektų vertinimo kriterijų balų apraše 2023 metams, patvirtintame Neringos savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. lapkričio 11  d. įsakymu Nr. V13-697 „Dėl Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų programų ir sričių  projektų vertinimo kriterijų balų aprašo patvirtinimo“

 

5.2.1.2. Parengti rekomendacijas, skirtas ekspertinį projektų vertinimą atliekantiems asmenims, kuriomis būtų reglamentuota projektų kriterijų vertinimo metodologija. Svarstyti galimybę kriterijus suskaidyti į atskirus „blokus“: pvz., projektu siekiama bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos institucijomis – 2 balai, projektu siekiama bendradarbiauti su tarptautinio lygio subjektais – 2 balai ir t. t.

Atsižvelgta.

Svarstysime galimybę parengti rekomendacijas kultūros ir meno projektus vertinantiems ekspertams.

Rekomendacijos kultūros ir meno projektus vertinantiems ekspertams pateiktos Kultūros ir meno projektų vertinimo kriterijus sričių ir programų projektų vertinimo kriterijų balų apraše 2023 metams, patvirtintame Neringos savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. V13-697 „Dėl Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų programų ir sričių  projektų vertinimo kriterijų balų aprašo patvirtinimo“.

 

5.3.2.1. Už viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevenciją atsakingiems savivaldybės tarnautojams kiekvienais metais atlikti savivaldybės teikiamų paslaugų organizavimo procese bei sprendimų priėmime (pavyzdžiui, dėl finansavimo skyrimo ir pan.), dalyvaujančių savivaldybės valstybės tarnautojų privačių interesų deklaracijose pateiktos informacijos įvertinimą bei galimų rizikų identifikavimą ir su jo rezultatais pasirašytinai supažindinti jų vadovus/ savivaldybės komisijų, kuriuose valstybės tarnautojai dalyvauja kaip nariai, vadovus.

Atsižvelgta.

Siūlysime Administracijos direktoriui pavesti specialistui, atsakingam už viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevenciją, atlikti tarnautojų privačių interesų deklaracijose pateiktos informacijos įvertinimą bei galimų rizikų identifikavimą.

Valstybės tarnautojų  viešųjų ir privačių interesų deklaracijos yra viešinamos.

Aprašas papildytas šia nuostata:

96. Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevenciją, kasmet įvertina Savivaldybės tarnautojų, dalyvaujančių sprendimų dėl finansavimo skyrimo priėmime, privačių interesų deklaracijoje pateiktą informaciją bei galimų rizikų identifikavimą. Pagal galimybes patikrina, ar darbuotojai nebuvo susiję su juridiniais asmenimis giminystės ar kitokiais ryšiais, tačiau nenusišalino

 

5.3.2.2. Už viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevenciją atsakingiems savivaldybės tarnautojams vykdant kontrolės priemones pasirinkta imtimi periodiškai tikrinti, ar darbuotojai nebuvo susiję su juridiniais asmenimis giminystės ar kitokiais ryšiais, tačiau nenusišalino[2].

Atsižvelgta.

Bus teikiamas pasiūlymas Administracijos direktoriui, pavesti specialistui, atsakingam už viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevenciją, periodiškai atlikti minimą patikrinimą.

Aprašas papildytas šia nuostata:

96. Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevenciją, kasmet įvertina Savivaldybės tarnautojų, dalyvaujančių sprendimų dėl finansavimo skyrimo priėmime, privačių interesų deklaracijoje pateiktą informaciją bei galimų rizikų identifikavimą. Pagal galimybes patikrina, ar darbuotojai nebuvo susiję su juridiniais asmenimis giminystės ar kitokiais ryšiais, tačiau nenusišalino

 

5.3.3.1. Siekdami analizuojamų procedūrų ir priimamų sprendimų objektyvumo, pagrįstumo, nešališkumo ir skaidrumo, siūlome eliminuoti galimybę ekspertams vertinti su jais susijusių subjektų paraiškas.

Atsižvelgta iš dalies.

Ekspertai prieš vertindami projektų paraiškas, pasirašo nešališkumo deklaraciją bei nusišalina nuo vertinimo tų projektų, su kuriais, jų manymu, yra susiję.

Ekspertų darbo reglamentas, patvirtintas Neringos savivaldybės tarybos 2022-06-30 sprendimu Nr. T1-110, papildytas nuostata:

7. <...> Esant nešališkumo deklaracijoje nurodytiems pagrindams, į ekspertų grupę nėra įtraukiamas ekspertas, kuris yra susijęs su tai grupei teikiamų vertinti paraiškų subjektais.

 

5.3.3.2. Vidaus teisės aktuose detalizuoti, kokiu būdu yra parenkamas paraiškas vertinančių ekspertų skaičius (atsižvelgiant į prašomą pinigų sumą arba vertinamoje paraiškoje nurodytą projekto biudžetą ar pan.). 

Atsižvelgta.

Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos apraše svarstysime galimybę detalizuoti paraiškas vertinančių ekspertų skaičių atsižvelgiant į projekto rūšį: srities ar programos projektas.

Apraše nustatyta, kad srities projektą vertina 3 ekspertai,  programos projektą – 5 ekspertai:

37. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama vertinti ekspertams. Sričių projektų paraišką vertina 3 ekspertai, programų projektų paraišką – 5 ekspertai. Vieno teikimo paraiškas vertina vienodas ekspertų skaičius. Paraiškos vertinamos individualiai ir ekspertų grupėse.

 

5.4.1.1. Vidaus teisės aktuose išsamiau detalizuoti projektų finansavimo dydžio nustatymo procedūras.

Atsižvelgta.

Svarstysime kaip būtų galima išsamiau detalizuoti projektų finansavimo dydžio nustatymo procedūras Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos apraše arba papildomoje metodinėje medžiagoje.

Apraše detalizuotas projektų finansavimo dydžio nustatymas:

45. Finansavimas sričių projektams skiriamas atsižvelgiant į surinktų ekspertų balų sumos vidurkį ir prašomą sumą atitinkamai:

45.1. surinkus nuo 80 iki 100 balų vidurkį skiriama ne mažiau, kaip 80 procentų nuo prašomos sumos;

45.2. surinkus nuo 55 iki 80 balų vidurkį skiriama ne daugiau, kaip 80 procentų nuo prašomos sumos;

 

5.4.1.2. Svarstyti galimybę patvirtinti metodiką dėl paraiškos vertinimo balų susiejimo su paraiškai skiriama finansavimo suma. Pavyzdžiui, viena iš pasiūlymo įgyvendinimo alternatyvų – svarstyti galimybę taikyti Europos Sąjungos fonduose taikomą praktiką, kuomet nustatomas maksimalus finansavimo procentas projektams surinkusiems atitinkamą balų skaičių ar pan.

Atsižvelgta.

Svarstysime galimybę papildomoje metodinėje medžiagoje išaiškinti vertinimo balų ir projektų finansavimo dydžio sąsajas bei procedūras.

Vertinimo balų ir projektų finansavimo dydžio sąsaja numatyta Apraše:

45. Finansavimas sričių projektams skiriamas atsižvelgiant į surinktų ekspertų balų sumos vidurkį ir prašomą sumą atitinkamai:

45.1. surinkus nuo 80 iki 100 balų vidurkį skiriama ne mažiau, kaip 80 procentų nuo prašomos sumos;

45.2. surinkus nuo 55 iki 80 balų vidurkį skiriama ne daugiau, kaip 80 procentų nuo prašomos sumos;

 

5.4.1.3. Kultūros ir meno tarybos (Palangos miesto savivaldybėje – Kultūros projektų konkursų komisijos) posėdžių protokoluose išsamiau argumentuoti priimamų sprendimų ir siūlymų dėl finansavimo skyrimo projektams dydžių motyvus ir juos pateikusius asmenis.

Atsižvelgta.

Sutinkame su STT siūlymu Kultūros ir meno tarybos posėdžių protokoluose pateikti išsamesnius tarybos narių argumentus ir nuomones dėl priimamų sprendimų ir siūlymų.

Įgyvendinama rengiant Kultūros ir meno tarybos posėdžių protokolus.

 

5.4.3.1. Nustatyti kvalifikacinius reikalavimus kultūros ir meno tarybos nariams.

Atsižvelgta.

Svarstysime galimybę nustatyti bendruosius kvalifikacinius reikalavimus kultūros ir meno tarybos nariams Kultūros ir meno tarybos nuostatuose.

Bendrieji kvalifikaciniai reikalavimai Neringos savivaldybės kultūros ir meno tarybos nariams numatyti Neringos savivaldybės kultūros ir meno tarybos nuostatuose, patvirtintuose Neringos savivaldybės tarybos 2022-12-22 sprendimu Nr. T1-228 „Dėl Neringos savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimo Nr. N1-99 „Dėl Neringos savivaldybės kultūros ir meno tarybos sudarymo ir nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“:

9. <...> Į Kultūros ir meno tarybą gali būti siūlomi asmenys, žinomi dėl savo pasiekimų kultūros ir (ar) meno srityse Neringoje bei turintys ne mažesnę kaip 1 metų darbo patirtį kultūros ir meno srityje ir žinių bei gebėjimų (kompetencijos), padedančių siekti Kultūros ir meno tarybai keliamų tikslų ir įgyvendinti jos funkcijas. Į Kultūros ir meno tarybos narius siūlomi asmenys privalo būti nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme.

 

5.5.1.1. Apsvarstyti pakartotinio ir dvigubo tų pačių projektų finansavimo rizikos savivaldybės biudžeto lėšomis valdymo galimybes ir įdiegti šios rizikos kontrolės įgyvendinimo mechanizmą (kas ir kokiu būdu turėtų įvertinti ir t. t.).

Atsižvelgta.

Planuojama gavus projektų paraiškas fiziškai sutikrinti, ar tokia pati paraiška nėra pateikta kitam savivaldybės administracijos skelbtam dalinio finansavimo konkursui.

Aprašas papildomas nuostata, kad administracinės atitikties vertinimo metu:

32.4. nustatoma ar einamaisiais metais teikiamas projektas nėra/nebuvo pateiktas į kitą Savivaldybės lėšomis finansuojamų projektų konkursą ir/arba nebuvo skirtas dalinis finansavimas. Tam nustatyti Kultūros skyriaus atsakingas specialistas elektroniniu paštu užklausia Savivaldybės skyrių vadovų ar atstovų, kurie organizuoja konkursus, iš dalies finansuojamus Savivaldybės lėšomis, apie tokio pat turinio projekto finansavimą einamaisiais metais.

 

5.6.1.1. Vidaus teisės aktuose išsamiai detalizuoti projektams skirtų lėšų panaudojimo kontrolės vykdymo procedūras.

Atsižvelgta.

Konsultuojantis su savivaldybės Buhalterinės apskaitos skyriumi, planuojame Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos apraše išsamiau numatyti projektams skirtų lėšų panaudojimo ir sutarties vykdymo kontrolės procedūras.

Aprašas papildomas nuostatomis:

56. Finansuojamų projektų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Apraše ir Sutartyje Projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir skirtų Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo bei veiklos vykdymo kontrolę atlieka Kultūros ir Buhalterijos skyrių atsakingi specialistai.

97. Tvarkos aprašo, sutarčių sudarymo, sutarčių vykdymo, ataskaitų teikimo, ataskaitų tikrinimo ir tvirtinimo įgyvendinimo priežiūra vykdoma Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

Neringos savivaldybės administracija vadovaujasi Neringos savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklėmis,  patvirtintomis Neringos savivaldybės administracijos direktoriaus 2022-10-31 įsakymu Nr. V13-685 „Dėl Neringos savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklių patvirtinimo“.

 

5.6.3.1. Vidaus teisės aktuose reglamentuoti lėšų naudojimo tvarką projektų vykdytojams, kurie nėra perkančiosios organizacijos.

Atsižvelgta.

Planuojame siūlyti Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos apraše numatyti lėšų naudojimo tvarką projekto vykdytojams, kurie nėra perkančiosios organizacijos.

Aprašą papildytas šiomis nuostatomis:

63. Vykdytojai, kurie yra laikomi perkančiąja organizacija, privalo atlikti pirkimus vadovaudamiesi LR Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.

64. Vykdytojai, kurie nėra perkančioji organizacija, pirkimus vykdo siekdami išvengti konkurencijos iškraipymo bei užtikrinti visų prekių ar paslaugų tiekėjų lygiateisiškumą, nediskriminavimą bei vienodo požiūrio skaidrumą. Neperkančiosios organizacijos pirkimo tikslas – sudaryti ekonomiškai pagrįstą pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti Vykdytojui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant projektui skirtas finansavimo lėšas.

65. Neperkančioji organizacija pagal galimybę kvietimą dalyvauti pirkime pateikia daugiau nei vienam tiekėjui ir pasirenka ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą.

66. Neperkančioji organizacija turi teisę kreiptis į vieną tiekėją ir sudaryti su juo pirkimo sutartį, kai yra bent viena iš sąlygų:

66.1. paskelbus kvietimą dalyvauti pirkime nebuvo gauta nė vieno neperkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus atitinkančio tiekėjo pasiūlymo, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;

66.2. prekes, paslaugas ar darbus dėl meninių ar techninių priežasčių gali tiekti, teikti ar atlikti tik konkretus tiekėjas arba tiekėjas, turintis išimtines teises gaminti (tiekti) šias prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus;

66.3. neperkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo  pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas ir įprastines prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių skaičius (kiekius), kai, pakeitus tiekėją, neperkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumų arba per didelių techninių eksploatacijos ir priežiūros sunkumų;

66.4. perkamos literatūros, mokslo ir meno kūrinių autorių, atlikėjų ar jų kolektyvo paslaugos.

67. Pirkimo sutartis, kurios vertė be PVM viršija 5000 eurų (penkis tūkstančius eurų), turi būti sudaroma raštu. Kai kreipiamasi į vieną tiekėją, reikalavimai ir pasiūlymas gali būti pateikiami žodžiu

[1] Informaciją apie išvadoje dėl korupcijos rizikos analizės nurodytų pasiūlymų vykdymą ar numatomą įgyvendinimą prašome pateikti STT ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo išvados dėl korupcijos rizikos analizės gavimo dienos.

[2] Vertinant savivaldybių  turimus ir prieinamus duomenis iš viešų informacijos šaltinių.